Fro-Yo

Hey hey!

FroYo, een tumblr fenomeen, een bakje ijs van Ben&Jerry’s en een gezondere versie van het calorierijke roomijs!

Tijdens een potje Keezen, moest ik toekijken hoe mijn zus een bak Ben&Jerry’s Raspberry FroYo leeglepelde. Het eerste hapje vond ik wat wennen. Toch besloot ik zelf mijn eigen yoghurt ijs te maken.

Ik pakte een bakje dat in de vriezer kan, deed die voor 3/4e vol met griekse yoghurt, en gooide er wat rood fruit doorheen. Voor de smaak had ik ook nog wat bosfruit bolero limonade. Dat zijn zakjes poeder die je met water moet mengen voor heerlijke, natuurlijke limonade. Laag in calorieën, koolhydraten enzovoort.. toen deed ik wat melk en mixte het goedje met een grote lepel. Ik deed er nog een theelepel zoetstof in en mixte het nog eens goed.

Daarna zette ik het in de vriezer en nu, zo’n 20 uur later, ga ik het voor de eerste keer proeven!

Het is nog wat hard, dus ik laat het nog even staan.

Zon 10 minuten later;
Het ijs is al was gedooid, dus nu kan ik er met een lepel wat afschrapen. Het is heerlijk! Het smaakt bijna zoals de echt Ben&Jerry’s!

Een grote bak vol yogurt ijs voor jou alleen, of om te delen! Ga jij het ook maken? Wat doe jij erin?

Liefs,

Jill♡

Een gedachte over “Fro-Yo

Plaats een reactie